Les lleres del riu Congost es converteixen sovint en abocadors incontrolats i acumulen deixalles que malmeten l'entorn. La majoria són residus d'origen domèstic, com ara bosses, llaunes i cartrons. Per conscienciar la ciutadania sobre la importància de mantenir el riu Congost net, el passat dissabte 4 de juny es va organitzar una nova jornada del Fem Dissabte!
Un matí de recollida de residus que es fa a diversos municipis de Catalunya i que a Canovelles va tenir una participació total de 16 persones, entre ells un grup de joves d'un institut.
Una jornada popular de neteja d'una bona part de l'espai fluvial al seu pas per Canovelles que va tornar a organitzar l'Ajuntament de Canovelles amb la col.laboració de l'associació Hàbitats. Després de la neteja, els participants van assistir a una xerrada informativa sobre l'estat actual del riu Congost, les plantes i els animals que hi conviuen i la importància de mantenir aquest espai lliure de deixalles. Els assistents van mostrar molt interès durant la xerrada i van poder resoldre tota mena de dubtes entorn al riu Congost, la flora i la fauna que hi habita.