Aprovat en el ple del 28 de novembre, amb els vots a favor dels grups PSC; CIU, ICV-EUiA i PxC i labstenció del PP.
El grup municipal socialista va portar a ple un acord en defensa i suport als clubs esportius de base del municipi que es veuen afectats, per una banda per la pujada de liva del 8 al 21% per fer ús de les instal.lacions esportives com el CEM Thalassa, i per altra per la nova llei de Regularización laboral de la actividad desarrollada en los clubes y entidades deportivas sin ánimo de lucro.
Aquesta normativa proposa convertir el voluntariat dels monitors, entrenadors i altres persones relacionades amb la pràctica esportiva, en una relació laboral en els clubs i associacions esportives sense ànim de lucre mitjançant un contracte a temps parcial. Segons la normativa lobjectiu de la mateixa és protegir els drets dels treballadors que no figuren en alta en la seguretat social.
En la pràctica, la normativa es tradueix en lobligació dafiliació a la Seguretat Social, i per tant labonament de les cotitzacions, per part dels clubs esportius de base (com a empresaris), dels entrenadors i tècnics (com a treballadors), encara que sigui un pagament compensatori (per exemple, 50 euros al mes) per part del club. A aquest pagament efectuat shaurà de sumar la cotització i probablement significarà un encariment de la pràctica esportiva per part dels usuaris finals, és a dir, els nens i nenes o el que és el mateix: les seves famílies hauran de pagar més pel mateix servei.
La dificultat de la mesura és que no sha pensat una normativa per la realitat que existeix actualment, sinó que la realitat de la pràctica esportiva shaurà dacoplar a la normativa laboral general existent.
El grup municipal socialista va deixar palés que la voluntat del Govern és rebaixar la tasca altruista a una relació exclusivament laboral, cosa què, entre daltres perjudicis, provocarà lincrement de les despeses derivades de la pràctica esportiva de base casi en un 50%; eliminant de cop la important funció social dinterès general que realitzen els clubs esportius de base i en gran mesura, abocant-los a lempobriment o fent desaparèixer irremeiablement molts dells. Lefecte immediat de tot plegat serà laugment de la desigualtat doportunitats i lescletxa social en matèria esportiva, limitant i vetant a una part important de la població laccés al seu dret a lesport en condicions digualtat per motius de renda.