El Ple aprova les Ordenances fiscals pel 2013

Dimarts, 30 d’octubre de 2012
El ple extraodinari celebrat dilluns, 29 doctubre, va aprovar les ordenances fiscals pel 2013 amb els vots a favor del PSC, els vots en contra de PxC, ICV-EUiA i PP i labstenció de CiU.

L'equip de govern ha estat sensible a la situació actual de crisi econòmica que viuen totes les famílies de Canovelles i ha proposat unes ordenances el més beneficioses possibles per a la ciutadania. En termes generals les ordenances es congelen i es mantenen igual que l'any 2012, així com es mantenen les bonificacions potestatives en les que l'Ajuntament pot pronunciar-se, i s'adequa a la normativa vigent.

Així doncs es mantenen igual que al 2012 en el cas dels impostos  l'IBI, l'IVTM. l'IIVTNU, la taxa d'activitats mediemabientals, el cementiri, la retirada de vehicles, l'expedició de documents, l'aprofitament especial d'empreses explotadores, els serveis i activitats de caràcter administratiu, els serveis especials de vigilància i el subministrament d'aigua - malgrat la pujada per part de l'ATLL.

En alguns casos es manté la mateixa  quantitat  però amb l'increment de l'IPC. Seria el cas dels imposots de  l'ICIO  i  l'IAE,  i en la utilització de les instal.lacions i els preus públics.

Per altra banda,  en el cas de l'impost IIVTNU, destacar  que  sintrodueix la figura del substitut del subjecte tributari pels deutors hipotecaris en el cas que saldin el seu deute amb la dació en pagament. Aquest substitut serà lentitat bancària creditora. 

En el cas de les escombraries, l'Ajuntament ha realitzat un estudi econòmic per actualitzar el cost del servei a la recaptació de les quotes, que actualment és del 83% del cost del servei, tot l'increment de l'IPC.

I en alguns casos la taxa municipal s'ha hagut d'adequar a les noves realitats, ja que no es perceben subvencions per a la realització del servei, com és el cas de les escoles bressol.

A banda daquest punt, el ple va aprovar lestabliment del calendari fiscal per al 2013 amb els vots a favor del PSC, PxC i CiU, el vot en contra dICV-EUiA i labstenció del PP; així com el dictamen sobre complementar la prestació que percebi el personal funcionari i laboral en situació dincapacitat temporal amb els vots a favor del PSC, CiU i PP, el vot en contra dICV-EUiA i labstenció de PxC. La sessió també va servir per determinar, mitjançant un sorteig aleatori, els membres de les meses electorals per a la celebració de les eleccions al Parlament de Catalunya, que tindran lloc el proper 25 de novembre. 

Darrera actualització: 22.02.2017 | 12:23