Durant la sessió plenària del 27 de març s’han aprovat l’adhesió del consistori al manifest amb motiu del Dia Internacional de les Dones així com diversos convenis per a la millora de l’atenció a la ciutadania: un per a la prestació de serveis especialitzats d’atenció i suport a famílies amb necessitats especials, i un altre per disposar d’un fons que garanteixi l’aigua potable a les famílies vulnerables.
El plenari ha aprovat per unanimitat el conveni de col·laboració amb la Fundació Viver de Bell-lloc, per a la prestació de serveis especialitzats d’atenció, assessorament i suport a famílies amb necessitats especials. El servei es desplegarà a través dels Serveis Socials de Canovelles amb l’objectiu d’ampliar l’atenció a la diversitat i afavorir la inclusió.
El consistori també ha aprovat el conveni amb la Sociedad General de Aguas de Barcelona (SAU). La finalitat d’aquest conveni és garantir l’aigua potable i el sanejament a totes les persones, i en especial a aquelles més vulnerables, mitjançant un fons solidari de 5.000 euros que aporta la companyia d’aigua.
El ple també ha servit per donar compte de la delegació de facultats al regidor Miquel Castellà, a qui se li ha assignat la regidoria d’Espai públic i mobilitat.
D’altra banda, la moció presentada per ERC sobre l’adhesió a l’Associació d’Amics de la Bressola ha estat aprovada amb el suport del PSC, En Comú Podem i Tercera Edad en Acción.
Canovelles s’adhereix al manifest del 8 de març
Enguany el manifest del Dia Internacional de les Dones feia un repàs a algunes de les fites assolides pels moviments feministes però també adverteix de les fites que encara queden per assolir i del perill de retrocés davant les onades reaccionaries que han sorgit recentment. El manifest també insta a teixir aliances entre els col·lectiu feministes i progressistes i impulsar polítiques públiques transformadores.
Segons la regidora de Polítiques d’Igualtat i col·lectivitat, Flor Sánchez, l’adhesió “simbolitza el compromís per la lluita per la igualtat i el contribueix a crear consciencia social i política sobre les problemàtiques que encara patim les dones convidant a unir esforços per construir una societat més justa ii equitativa” i ha afegit que “la igualtat és condició imprescindible per avançar com a societat”.
El ple ha ratificat l’adhesió amb els vots a favor del PSC, ERC i En Comú Podem, l’abstenció de Tercera Edad en Acción i el vot en contra de Vox.
Rafael Alcalde, de Tercera Edad en Acción, ha explicat que s’han abstingut per no estar d’acord amb la totalitat dels punts citats. Rosa Tajadura, de Vox, ha dit que “no volen crear fractures socials on no n’hi ha”. I ha titllat d’infern la ideologia feminista argumentant el patiment que pateixen els homes víctimes de denúncies falses.
Per la seva part, Mari Maqueda d’En Comú Podem ha dit que “el feminisme ha demostrar ser la força més radical i amb més capacitat de transformació en els darrers anys. Ha reescrit les regles del joc posant al centre les cures, la justícia i la igualtat” i, dirigint-se a les forces reaccionaries ha dit que “negar el masclisme no el fa desaparèixer”. Joan Tuset, d’ERC, ha posat de relleu “l’amenaça per part de l’ultradreta dels drets aconseguits fins ara” i ha afegit que “cal defensar-los cada dia”.
Acomiadament emotiu a la secretària d’alcaldia
El ple ha agraït la tasca de la secretària d’alcaldia de l’Ajuntament de Canovelles, Sílvia Castells, que després de 49 anys al servei del consistori es jubila.
L’alcalde de Canovelles, Emilio Cordero, ha posat en valor la feina feta durant aquest gairebé mig segle a l’Ajuntament. I ha explicat que Castells ha estat testimoni de l’evolució de Canovelles i que la seva trajectòria ha estat exemple de vocació, compromís, professionalitat i servei públic. De la mateixa manera, els portaveus de la resta de grups municipals s’han afegit a l’agraïment per la feina feta.