Canovelles celebra el Dia de la dona amb un missatge positiu

Dilluns, 8 de març de 2010
Tot i que són moltes les activitats que s'estan duent a terme a Canovelles amb motiu del Dia Internacional de la Dona, l'acte central d'aquesta important celebració va tenir lloc el passat dissabte, 6 de març, a la plaça de la Joventut.
 
La regidora de Dona i Polítiques d'Igualtat, Sílvia Hernández, va llegir davant del públic un emotiu manifest, després que la Geganta de Canovelles ballés al mig de la plaça la música de les gralles i la Colla de Diables de Canovelles oferís un espectacle de foc a cops de timbal. 
 
"Tradicionalment les dones han estat relegades a l'àmbit privat, ocupant-se de la llar i la cura de les persones. Gràcies, però, a la democràcia la dona s'ha anat centrant més en la seva autorealització personal", va expressar la regidora, que va apellar més a la necessitat de complicitat amb els homes a través d'aliances i missatges en positiu, que a la queixa i la reivindicació: "S'han de d'abandonar les dicotomies home-dona ja que de la mateixa que hi ha dones masclistes també hi ha homes feministes". "Una millora per les dones és una millora per la societat i, en definitiva, una millora per tothom", va finalitzar la regidora. 
 
El grup de teatre Esperanza va oferir, després, una representació a l'escenari de la plaça del manifest de la dona, que tal i com va explicar la professora de teatre, Sandra Castagneto: "Pretén reivindicar el paper de la dona i mostrar la imposició que la societat avoca vers ella". L'obra va mostrar, d'aquesta manera, la importància d'abandonar els prejudicis de les persones per tal que aquestes es puguin expressar tal com son, sense màscares, posant de relleu la llibertat interior de cadascuna d'elles. 
Darrera actualització: 22.02.2017 | 12:11