A partir de dilluns Canovelles passarà a la fase 2 de desconfinament

Diumenge, 7 de juny de 2020

A partir del dilluns 8 de juny, Canovelles passarà a la fase 2 de desconfinament, el que suposa algunes novetats pel que fa a les trobades amb altres persones, la pràctica d’esport en grup, i l’obertura de bars, restaurants i comerços. No obstant això cal recordar que continua vigent l’estat d’alarma i la restricció de mobilitat entre regions sanitàries.

Durant la fase 2 s’autoritza:

  •  La circulació dins la regió sanitària en grups de màxim 15 persones.
  • Les persones de fins a 70 anys podran fer activitat física a qualsevol franja horària, a excepció de la compresa entre les 10.00 i les 12.00 hores i entre les 19.00 i les 20.00 hores, que queda reservada als majors de 70 anys.
  • Els establiments, els locals, els centres/parcs comercials i de prestació de serveis poden obrir al públic sempre que es redueixi al 40% l'aforament a cadascuna de les plantes i que garanteixi una distància mínima de dos metres entre clients.
  • Reobren al públic els establiments d'hostaleria i restauració per a consum en el local, excepte les discoteques i bars d'oci nocturn, sempre que no superin el 40% de l’aforament. Dins del local, únicament es pot consumir assegut a taula i, preferentment, mitjançant reserva prèvia. No s'admet l'autoservei a la barra per part del client.
  • S’amplia l’aforament màxim en vetlles, enterraments i cremacions i llocs de culte. Es permeten els casaments amb condicions.
  • L’obertura de piscines recreatives i de platges amb mesures de seguretat.
  • L'obertura d’instal·lacions esportives i piscines per a ús esportiu.
  • L’obertura al públic de les zones comunes dels hotels i allotjaments turístics sempre que no se superi un terç de l’aforament i amb condicions de seguretat i higiene.
  • Es regulen els espectacles esportius, els espectacles a l'aire lliure i els teatres.
  • Es mantenen les recomanacions, a empreses i treballadors, de fer teletreball i prendre mesures de conciliació i reorganització per reduir la mobilitat per motius d’activitat laboral.

Cal recordar que és imprescindibles seguir prenent totes les mesures de prevenció, com mantenir la distància de 2 metres i una bona higiene de mans. També cal tenir en compte que, des del 21 de maig, l’ús de mascaretes és obligatori en la via pública, en espais a l'aire lliure i en qualsevol espai tancat d'ús públic o que es trobi obert al públic, sempre que no sigui possible mantenir una distància de seguretat interpersonal de com a mínim dos metres.

Podeu consultar tots els canvis de la fase 2 a l’enllaç d’aquesta notícia.

Darrera actualització: 7.06.2020 | 12:54